Gil Shohat Presseberichte

2.2.09

דור העתיד של הכדורגל

כחודשיים לפני המפגש הכפול מול יוון, החלטנו לבדוק האם אפשר לסמוך על הצעירים. מי יחליף את אוואט? מי ינהיג לאחר שבניון יפרוש? כנסו ותכירו

בחודש מרץ הקרוב תפגוש נבחרת ישראל את נבחרת יוון במטרה אחת ברורה: לנצח את המפגש הכפול, לצבור נקודות חשובות בדרך לעליה ראשונה למונדיאל לאחר 40 שנה, ולהביא את הכדורגל שלנו למרכז הזירה העולמית.

דווקא בתזמון הזה החלטנו לבדוק איזה עתיד יש לכדורגל הישראלי להציע לאחר שדודו אוואט, יוסי בניון, עומר גולן, אליניב ברדה, טל בן-חיים, אבי סטרול, סלים טועמה וחבריהם כבר לא יהיו בסגל הכחול לבן.

יש שוער בשער?
אפודת השוער שייכת, כיום, לדודו אוואט כמעט ללא עוררין. גם כשהיה מחוץ למגרשים בספרד בעקבות תקרית עם מאמנו בלה קורוניה, לא איבד אוואט את גופיית ההרכב אצל קשטן, מה שכנראה הוסיף רק יותר ביטחון במשחקן של השוער.


ישנם הרבה שמות של שוערים מבטיחים מכל קצוות הארץ שכבר היו צריכים לפרוץ ולפרוח: יוסי שקל, תום אלמדון, אוהד לויטה, דני עמוס, איתמר ניצן ועוד. כולם שוערים ראויים וטובים אבל נראה שמשהו השתבש בדרך.

שוער ישראלי פחות מוכר שכדאי לשים אליו לב הוא גיל שוחט בן ה-20, שחקן קבוצת בונר מהליגה השלישית בגרמניה. שוחט, מתנשא לגובה של 1.91, בעל אזרחות ישראלית ועתיד שנראה מבטיח.

איווניר מאמין בשוחט וזימן אותו לסגל הצעירה לפני כחודש. האם זה אומר שהוא הדבר הבא? לא בטוח. מה שכן בטוח הוא ששוערים מהאיכות של אוואט ודוידוביץ', כרגע, חסרים לנו מאוד.